...
.
...

tisdag 29 mars 2016

ALLT FAILAR

Och the doer in me vill inget annat än att bara göra och göra och göra tills vlogen är klar. Men min intelligens, som jag försöker lära mig att lyssna på, hintar lite om att det kanske inte är en så bra idé. 

Själva tanken var bra, ljuset var kanon, marginalen var god, klippningen gick bra, en natts sömn senare avslutade jag sista klippningen till frukost. Och sen skulle vlogen bara in i Lightworks för sista touchen med bilder och eventuella ljudeffekter eller soundtrack. 

Lightworks, redigeringsprogrammet från helvetet. Det tar inte.wmv?? Så här har jag i x antal timmar legat i halv fosterställning (pga mensvärk) och försökt hitta olika lösningar. Extract the audio? Använda Premiere istället? Konvertera till typ avi? Allt tar tusen år och bara allmänt failar. 

Bildkälla 

Så nu känner jag två saker väldigt starkt:
1. Jag ska hitta ett bättre redigeringsprogram
2. Jag måste göra nåt bra av den här dagen

Därför tänker jag nu släppa detta, gå ut och ta frisk luft, kanske klappa nåt gulligt djur, äta nåt bra och tillåta mig själv att bli sen IGEN. Orkar ni vänta? Förlåter ni mig? Jag vet att ni väntar på tävlingsresultatet också men klarar ni spänningen lite till? 

Kanske återgår jag till detta projekt senare ikväll, men reserverar mig för att det kanske sker först imorrn. All of this är out of love for you, det förstår ni va? Vill liksom att det ska bli någorlunda kul och härligt att kolla på! 

Okej. Nuff said? ♡

Bildkälla 

(Ja, jag är medveten om möjligheten att ingen bryr sig. But I do. Puss!) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar