...
.
...

söndag 22 februari 2015

What I didn't really expect

Igår var det ju den dära tour de chambre med klassen..! Dvs att vi besökte varandras lägenheter på löpande band och på så sett fick se var de andra bor + ta del av allas respektive uppfinningsrikedom eftersom vi skulle ha varsitt tema. Detta skulle införlivas i såväl inredning, dricka, snacks och musik. Väldigt kul! Mitt tema var......suprise: Djur! Kan redogöra närmare för det senare om ni vill och jag pallar. Men nu tänkte jag lista några saker från igår som jag inte särskilt förväntat mig av livet:

  • Att jag skulle bära omkring på en dansk pocketutgåva av 50 shades of grey hela kvällen.

  • Min otroliga glädje när Du måste flytta på dig spelades på dansgolvet.
    Att vråla med i låttexter på sitt modersmål är underskattat (no more).

  • Hur kul det kändes att äntligen få ha såna där små danska flaggor i ansiktet! Danskarna går ju totalt overboard med danska flaggor vid typ alla högtider (?, love it hur som helst) och jag har sett de där klistermärkena så många gånger. Blev så glad att få ta del av traditionen att jag fick två.

  • Att dricka shots vid namn Goldfish Pussy.

  • Att senare se en livs levande guldfisk. Ville ej shotta den.

  • Bevittnandet av två cykelvurpor. Den ena komiskt långsam. Den andra i otroligt hög hastighet.
    Den sistnämnda kunde platsat i vilken actionfilm som helst. (Båda herrarna klarade sig fint.)

  • Att vi lekte Sätt knorren på grisen, Äta godissnöre snabbast, Snurra flaskan, Dansstopp, Mumien och Limbo.

  • Glashalkan på vägen hem. Det var ju nyss vår, what happened?

  • Att jag skulle avsluta kvällen med att hata och sen tveklöst ha ihjäl ett djur.
    Ironiskt med tanke på mitt tema. Men det var nåt äckligt litet fjärilskryp okej? 


Drömde sedan om djur också. Man tar ju sitt tema på allvar! Det inkluderade bland annat att rädda en ca fem centimeter stor katt från att drunkna (kan ha haft med my encounter with the living goldfish att göra) och att jag skulle hitta till massa olika ställen för att hinna ifatt mitt sällskap och med mig hade en katt. Jag hade inget att bära katten i och var väldigt orolig för att den inte skulle tycka det var kul att vara i min famn hela vägen, men den var förvånansvärt tillfreds - och slapp.


Bildkälla

Dagens mode.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar