...
.
...

måndag 23 februari 2015

Om ni inte har nåt bättre för er

Den här första lilla brödtexten skrevs sist av allt i inlägget (igårkväll). Och jag kan meddela att två podcastavsnitt och hundra bloggfrågor inte räckte för att söva denna trötta ungdom (wow, låter som att det är konfaläger nästa för mig, inte riktigt så ung, men ändå ganska ung liksom). Så mycket riktigt (ni fattar sen - om ni orkar läsa alla frågor) gick jag på att googla gifs. Det finns så. himla. mycket. gifs. Bra för mig. Enjoy läsningen! Och gifsen. **

1. Hur gammal är du om fem år? 
30, nästan. (Whaaat? Cool.)

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? 
Vad har jag ens gjort idag? Tillbringade tid med Ingen..! Gött.

 3. Hur lång är du? 
Typ 156. Tror jag. Det är ju nästan 160 insåg jag nu! Reality check.

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? 
Easy A. Lööv Emma Stone.

 5. Vem ringde du senast? 
Min syster.

 6. Vem ringde dig senast? 
Samma syster.

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Vi går om 5"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? 
Dependz on the perzon. Kanske generellt sms?
9. Är dina föräldrar skilda? 
Nope.

10. När såg du senast din mamma? 
Ointressant fråga..? Januari! 

11. Vilken ögonfärg har du? 
I'm blue da-bi-di-da-bi-di.

12. När vaknade du i dag?
Strax innan tolv, passande nog med tanke på frågans nummer.

 13. Vilken är din favoritjulsång? 
No fuckin' idea. Julen är väl över eller? 

14. Vilken är din favoritplats? 
Min säng tror jag. Och typ naturen och sånt.

 15. Vilken plats föredrar du minst? 
Vidriga offentliga toaletter kanske? Hell on earth.

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
No idea. Tur det.

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? 
Mardrömmar. Hah, fyndigt..! Men sant, så sett.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? 
Ööh, måste ju rimligtvis varit nåt igårkväll/natt. Som jag inte riktigt orkar erinra mig om nu för jag är skittrött och skriver det här enbart för att bli så sömnig att jag kan somna. Vet inte ens om jag kan med att publicera denna ev narcissistiska lista? *

Bildkälla

19. Hur stor är din säng? 
You'll find out om du blir inbjuden.

 20. Har du stationär eller bärbar dator?
OINTRESSAANT. Laptop.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? 
None of your biz.

22. Hur många kuddar har du i sängen? 
Se fråga 19.

 23. Hur många landskap har du bott i? 
Huumm... Två? Plus Danmark rå.

24. Vilka städer har du bott i? 
Är inte så bra på geografi.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? 
Var, när, hur och varför? Barfota eller sockar kanske.

26. Är du social? 
Absolut!

27. Vilken är din favoritglass? 
Är inget jätte-glassfan. Men Piggelin.

28. Vilken är din favoritefterrätt? 
Vet inte när jag åt efterätt sist..som i efter maten liksom, det är ingen rutin jag har.

29. Tycker du om kinamat? 
Sure..!

30. Tycker du om kaffe? 
Doften ja, ljudet ja, smaken nej.

Bildkälla

31. Vad dricker du till frukost? 
Det jag haft råd att handla. Mjölk eller juice om jag har tur.

32. Sover du på någon särskild sida? 
Ja. Gillar de där två sidorna på kroppen.

33. Kan du spela poker? 
Nä...har spelat en gång, men minns inte mycket av det.

34. Tycker du om att mysa/kela? 
Med endel..!

35. Är du en beroendemänniska? 
Ja, det tror jag..!

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? 
Yeas. Gått i klass med inte mindre ån två stycken...och sen fyller mammas kompis son år samma dag också, men han är yngre.

37. Vill du ha barn? 
Ja..!

38. Kan du några andra språk än svenska? 
Engelska, väldigt lite franska, rövarspråket och endel danska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? 
Nope, thank God.

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? 
Havet tror jag. Men har simmat många sköna längder i mina dar också. Två helt olika grejer ju, svårt att jämföra. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? 
Mest det jag måste, lyx är typ god mat. Är sugen på snittblommor men ska se om jag inte kan hitta nå fina kvistar ute tänkte jag.

 42. Äger du dyrbara smycken? 
Vad är dyrbara..? 

Bildkälla

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? 
Oj...har ingen tv. Gillar William Spetz nya serie.

 44. Kan du rulla med tungan? 
Vet inte ens vad det innebär? Så förmodligen inte, men kan göra såhär
Det betyder nåt kromosomigt. Probably att jag är fantastisk.

 45. Vem är den roligaste människan du känner? 
Jeez. Mina syskonbarn.

46. Sover du med gosedjur? 
Lätt! Som kuddar fast bättre.

47. Vad har du för ringsignal?
Ingen aning. Nåt halvstandardigt. Samsung...

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? 
Ja, nåt tror jag..?

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Inanmätet i min kropp. Utanför den...mitt bord..kanske.

 50. Flirtar du mycket? 
Hehe...definitionsfråga. 

51. Kan du byta olja på bilen? 
Nja, verkar overkill. Men jag kan fylla på den.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? 
Nej, tack och lov. Då skulle jag krypköra resten av mitt liv.

53. Vilken var den senaste boken du läste? 
Det var nog Steglitsan...rekommenderas..!
  
54. Läser du dagstidningen? 
Nej. I wish.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? 
Nej, men skulle vilja prenumerera på Illustrerad Vetenskap. Och kanske nåra härliga konstnärliga. 

56. Dansar du i bilen? 
Nä. Men sjunger!

Bildkälla

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? 
Det var en intervju via nätet, men tror det var P3.

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
"VÆLKOMNE PARTY ANIMALS"

 59. När var du i kyrkan senast? 
I julas.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? 
Ingegerd Barsenholt. Tveklöst.

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 
En natt tror jag. Hatar att tälta! Fast nej, typ en vecka en gång i Frankrike..!

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Det var nog någon bedårande.

63. Vad lyssnar du på just nu? 
The sooooouuuund of silence. Plus kylskåpet då.

64. Har du varit med i tidningen?
Haha, ja i en jättemärklig intervju efter en modevisning bland annat. Var väldigt missnöjd med bilden också minns jag. Men sen fick jag veta att en kompis bror tyckt att jag var skitsnygg den dagen, så det fick väga upp.

Bildkälla

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Pasta. Nä, skoja. Men äter typ inte konstiga saker. Att äta äckliga saker ligger på min topp tre-lista över värsta saker i livet, så är sällan pigg på att chansa. Åt säkert nån harlort som liten.

66. Vem såg dig naken senast? 
Moi! 

 67. Vad är det för färg på din tandborste? 
Ööööh...blå? Och vit. Heeeeeja...vad heter de ens, änglarna, Blåvitt? Total minneslucka.

 68. Hur imponerar man på dig? 
Genom att göra nåt imponerande..........men var hellre skön ba.

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? 
Skriver snarare. Vän eller syskon!

 70. Har du någon piercing? 
Japp. Kanske skulle utöka antalet (2)?

71. Din största vinst?
....? Vad har jag ens vunnit, nånsin..? 

 72. Civilstånd? 
Sambo med de fjorton djur som hänger i taket.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? 
Facebook, gmail, bloggen (oftast) och ett gäng andra bloggar. 

Bildkälla

74. Är du fåfäng? 
Både och, men ja.

75. Ångrar du någonting du gjort? 
Väldigt få saker, men ändå. Har precis kommit över att jag missade när min kompis (samma som i fråga 64) spelade Sunes pappa Rudolf i en teaterföreställning på gymnasiet. Det var jag uppriktigt ledsen och ångerfull över väldigt länge. Fortfarande synd så sett, men I'll live. ;)

76. Hur gammal är din pappa? 
Han blev 54.

77. Vilket är ditt drömjobb? 
I dunno. Orka. Nåt nice.

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? 
Ca tusen saker. Jobbar på acceptans och tålmodighet osv, heheh.

 79. Vad har du haft för husdjur?
Kanin & hamstrar..! Egna rå. Annars också katt, hund, fler hamstrar och en till kanin. Och nå grodyngel och en skalbagge typ.

 80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? 
Haha, allt? Eller inget efter den här omfattande listan... Att jag har typ sju bloggar (inte alla aktiva dock!), att jag inte använt parfym på typ ett halvår (den jag hade istället för min riktiga tog slut, men krämer & hårolja for the win) och att jag för bara någon vecka sen insåg vad Caps Lock ju såklart står för.

81. Svär du ofta? 
Nja, inte så mycket på danska. Kan en svordom, men fattar inte hur den ska användas så jag skulle inte riska även om jag velat.

82. Sverige när det är som bäst? 
Sol i Göteborg är en höjdare. Gärna precis när gruset precis sopats av gatorna och krokusar spruckit upp i alla rabatter. 

83. Kan du åka slalom? 
Hahaha! Vem vet, jag kanske är skitbra, men kan inte ens åka skidor så atteee....

 84. Vad har du ätit i dag? 
Trista grejer. Men druckit asgod apelsinjuice!

Bildkälla

85. Vad har du för utbildning? 
Gymnasie med musik-inriktning, fem år mode/design-inriktat och snart första året på en bachelor då (mode design).

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? 
Typ hjärtat. Eller nej, hjärnan. Men skönt att blodet pumpar runt liksom.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? 
Jag är väldigt nöjd med att alla finns. Det här med att behöva fila fötterna kunde jag dock vara utan.

88. Vilken är din bästa egenskap? 
Är jag verkligen rätt person att fråga..? Tror inte det.

89. Vilken är din sämsta egenskap? 
Jag vet inte... Fick den frågan på en oförberedd jobbintervju en gång och tänkte efter typ pinsamt länge, haha! Till slut sa min blivande chef "Ja, alltså..du behöver ju inte..." . 

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? 
Här skulle jag säkert kunna svara något smart, men är liksom för trött. Var ju kär i Erik av Pommern (i Salve) när jag var liten, men det avtog liksom. Återkommer...? Eventuellt...

91. Saknar du något? 
Det här med att somna...........

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? 
Vaddå, generellt? Jag vill gärna fira min i alla fall.

 93. Vad gör dig ledsen? 
En massa. Att jag inte har ett djur.

 94. Vad gör dig glad? 
Nu är jag väääldigt trööött....glaada saaaker...

Bildkälla

 95. Har du varit gift eller förlovad? 
Jorå! Gifte mig med min syster som liten. Och förlovade mig med en kompis i högstadiet. Fick f ö min gympalärare att hålla förlovningsringen medan vi skulle springa nå himla 400 m...?? Attention seeker much?

96. Vad ska du göra i helgen? 
Den upphörde ju officiellt för 57 minuter sen så att...nästa helg ska jag nog chilla om det inte uppkommer nån fest jag bestämmer mig för att jag orkar gå på.

 97. Vad är det knasigaste du gjort? 
Kanske att ha lyckats få med några i min högstadieklass att gå runt i skolan och filma medan vi påtvingat bad lärare och anställda på skolan att sjunga en bit på deras favoritsång..?? Detta klipptes sedan ihop till en film som vi snackade till oss att få visa på en lektion i typ SO. Sammhällsorientering ju.....

 98. Vad har du för laster? 
Internet...?

 99. Vem är din förebild? 
Hur många som helst. Bla Stella Zetterström, hon har seriöst förändrat/utvecklat mig som människa. 

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? 
Googla gifs eller sova?! Kolla instagram.

*) Jorå.
**) Gifsen. Det låter som en karaktär ur mumindalen.

Bildkälla

Godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar